Pravidla a doporučení k pořádání členských schůzí

V současné době je ztíženo konání členských schůzí, případně jiných orgánů spolků a právnických osob. V reakci na to byl přijat zákon, který reaguje na dopady epidemie v činnosti právnických osob.

V praxi může nastat situace, kdy členská schůze spolku potřebuje rozhodnout o určité otázce, avšak není možné se sejít. Pro tyto případy zákon vymezuje po dobu trvání mimořádných opatření pravidla, jak rozhodnutí přijmout, i když to není zakotveno ve stanovách. Konkrétně jde o možnost využití technických prostředků (např. telekonferencí) nebo rozhodování per rollam (tj. poštou či emailem).

Možnost se netýká pouze spolků, ale všech právnických osob (například i ustavujících schůzí SVJ).

Platnost výše zmíněných pravidel byla prodloužena zákonem č. 460/2020 Sb. do 30. 6. 2021.

V případě konání členské schůze nebo voleb do orgánu právnické osoby byla přijata speciální režimová opatření pro případ, kdy se na jednom místě sejde více jak 10 osob, jsou to:

  • každá osoba musí mít nasazenou chirurgickou roušku nebo respirátor třídy FFP2, KN95 nebo N 95
  • osoby jsou usazené tak, aby dodržovaly vzdálenost minimálně 2 metry od sebe
  • každá osoba se při příchodu musí prokázat negativním antigenním či PCR testem, certifikátem Ministerstva zdravotnictví o provedeném očkování nebo laboratorním potvrzením o prodělané nemoci covid-19

Pokud není nutné členské schůze pořádat, tak nedoporučujeme schůze a podobné jednání svolávat.

Zdroj covid.gov.cz